Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Paszowice 

Uchwała Nr XXX/ 190/2006
UCHWAŁA Nr XXX/ 190/2006
Rady Gminy Paszowice
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Paszowice oraz rodzaju
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu



Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz.128 ) Rada Gminy Paszowice uchwala, co następuje:

§ 1.

1. W celu opracowania projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy w terminie do dnia 20 września przesyła informacje do poszczególnych jednostek organizacyjnych w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy wraz z zasadami planowania wydatków bieżących.
2. Wójt Gminy zobowiązuje pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych.
3. Pracownicy Urzędu Gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych zobowiązani są do opracowania materiałów planistycznych w oparciu o zasady planowania wydatków w terminie do dnia 15 października.
4. Skarbnik Gminy opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów, przychodów, rozchodów, wydatków i poręczeń.


§ 2.

1. Na podstawie skalkulowanych dochodów własnych, przychodów, dotacji
celowych i subwencji z budżetu państwa oraz zebranych materiałów
planistycznych w zakresie wydatków – Skarbnik Gminy przygotowuje projekt
uchwały budżetowej wraz z materiałami.
2. Opracowany na podstawie przedstawionych materiałów projekt uchwały budżetowej Skarbnik Gminy przedkłada Wójtowi Gminy. Projekt ten podlega dalszym sukcesywnym konsultacjom, aż do opracowania ostatecznej wersji projektu uchwały budżetowej.

§ 3.

Wójt Gminy w terminie do dnia 15 listopada przedkłada Radzie Gminy projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz prognozę i informację, o której mowa w art. 180 ustawy o finansach publicznych.

§ 4.

Projekt uchwały budżetowej obejmuje informacje i dane, o których mowa w art. 184
ustawy o finansach publicznych.

§ 5.

Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza objaśnienia zawierające:
1) omówienia poszczególnych źródeł dochodów ze wskazaniem sposobu
i podstaw kalkulacji;
2) - uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków bieżących i inwestycyjnych;
3) omówienie przychodów związanych z pokryciem niedoboru budżetowego;
4) informacje o finansowaniu inwestycji zawierające:
a) nazwę i lokalizację inwestycji,
b) termin rozpoczęcia inwestycji,
c) planowaną wartość kosztorysową,
d) źródła finansowania w podziale na środki własne i inne,
e) nakłady do poniesienia w roku budżetowym.
5) informacje o stanie zobowiązań i wierzytelności.

§ 6.

1. Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie przesyła projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania Stałym Komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.
3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest do wskazania źródła jego pokrycia.
4. Opinie poszczególnych komisji przedstawiane są Komisji Budżetu, Inicjatyw
Społeczno-Gospodarczych, Ładu i Porządku Publicznego, która w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty otrzymania, formułuje ostateczną opinię o projekcie uchwały budżetowej i przedkłada Przewodniczącemu Rady.
5. Wójt Gminy przedstawia Przewodniczącemu Rady opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej.

§ 7.

1. Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetu, Inicjatyw Społeczno-Gospodarczych, Ładu i Porządku Publicznego i ewentualnym uwzględnieniu ich wniosków przedkłada Radzie Gminy ostateczny projekt uchwały budżetowej.
2. Wnioski nieuwzględnione w ostatecznym projekcie uchwały budżetowej wymagają uzasadnienia przez Wójta Gminy.


§ 8.

Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać następujące punkty:
1. Odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz prognozą i informacją określoną w § 3.
2. Odczytanie opinii Komisji stałych i wniosków radnych.
3. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.
4. Odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii Komisji i wniosków radnych.
5. Dyskusja nad projektem uchwały budżetowej.
6. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.


§ 9.

Traci moc uchwała Nr V/29/94 Rady Gminy Paszowice z dnia 29 grudnia 1994 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zmieniona uchwałą Nr XII/74/99 Rady Gminy Paszowice z dnia 12 sierpnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.


§ 10.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Paszowice.


§ 11.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez rozplakatowanie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Paszowice.


PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY

Szczepan Eugeniusz Rojak


wprowadzono: 23-04-2007 08:38 (redaktor: Emil Golonka)
wersja do wydruku

 



   Panel aktualizacyjny